reklama

Pletie buriny alebo IQ test?

Tí, čo sa staráte o klasickú záhonovú záhradu, už ste si isto zažili, čo znamená pranostika: „Májová kvapka zlatý dukát stojí." Tohtoročnému máju to v mešci riadne štrngoce, až začínam mať pocit, že ani jeho platidlo nie je uchránené od inflácie, keď je ho priveľa, ale niekedy na dážď čakáme ako na spasenie (najlepšia krhlička je tá z nebíčka). No, a keď ten zázrak príde, po eufórii z prebudenia záhrady vzápätí prichádza povzdych - nepovyskakovali len rastlinky siate nami, ale i tie zasiate „pánbožkom". A keďže k svojim deťom býva príroda akási štedrejšia, treba to jej macošstvo k naším vyrovnať - hriadky preplieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Niekedy, najmä v začiatkoch, je naozaj ťažké rozpoznať, čo je burina a čo nie. Mangold, hoci ešte maličký, som spoznala hneď - je výrazne svetlejší, listy sú pomerne široké a pôsobia akosi krehko, i mrkvičku už poznám, tiež je svetlejšia a burina s takou strapatou šticou ako má ona sa v našej záhrade obvykle nevyskytuje.

Prešla som však k riadkom, kde mal byť paštrnák. Vyzerá to beznádejne - ten som siala len raz a nebolo to minulý rok, takže si už nepamätám, ako vyzerá mladá rastlinka paštrnáku. Chvíľu mám pocit, že hádam ani nevzišiel a bude ho treba podsiať. Čupím, čupím, pozerám, kade asi vedie riadok, uvedomujem si, že treba zohľadniť i to, že sa tam po zasiati pravidelne naháňali pes s mačkou, takže môžu byť niektoré dosť mimo pôvodne rovnej línie. Snažím sa zachytiť nejaký aspoň trochu pravidelne sa opakujúci tvar a farbu rastliniek a zrazu sa cítim, ako keď som v tretej triede na základnej škole v rámci talentových skúšok na inú, robila časť IQ testu, v ktorom sme dostali A4-u husto popísanú drobnými štvorčekmi s rôzne vyplnenými časťami. Z tých sme mali v časovom limite označovať niekoľko vybraných druhov, každý iným spôsobom... Aha, už to asi mám - tento jeden okrúhly zúbkovaný lístok a s ním dva rovné, to by mohlo byť ono! Áno, už to ide, len nejaký neprehliadnuť a nevytrhnúť aj s burinou, odkedy nemáme králiky, nesejeme nahusto...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtedy som uspela, vyhodnotenie štvorčekového testu znelo celkom lichotivo. Tento IQ test pripravený prírodou, mi vyhodnotí ona - o pár dní sa ukáže, či sa mi podarilo na čas zvrátiť osud šľachtených rastliniek, medzi planými. A záverečné vyhodnotenie, aj s odmenou, bude úroda:-).

Ivana Kučerová

Ivana Kučerová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena, matka, manželka, hĺbavý človek zaujímajúci sa o skryté súvislosti života, sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu