reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivana Kučerová

Ivana Kučerová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena, matka, manželka, hĺbavý človek zaujímajúci sa o skryté súvislosti života, sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Aj smrť je súčasťou života

Ivana Kučerová

Aj smrť je súčasťou života

Dnes sú to dva roky, čo nás opustilo naše druhopočaté dieťa. Viem, nie každý počíta svoje deti takto. A asi nie len to je zvláštne na tejto úvodnej vete - málokto o sebe zverejní informáciu takého typu. I ja som mlčala. No teraz vo mne dozrel pocit, že už mlčať nechcem a dozrela i sila k tomu. Lebo práve to mlčanie nás robí zraniteľnými, keď sa to stane.

  • 30. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 612x
  • 2
Životný brainstroming 7 - Bravčová masť namiesto skalpela

Ivana Kučerová

Životný brainstroming 7 - Bravčová masť namiesto skalpela

O tom, kto je silnejší a o kruhu poznania v živote.  Trochu som si robila prehľad medzi lekármi, čo sa dá robiť so zle zrastenou hrádzou po nástrihu. Nejeden lekár vysvetľoval, že je riziko niečo robiť, ak to nie je úplne zlé, lebo to môže byť ešte horšie a že už to aj tak nikdy nebude plnohodnotné tkanivo.

  • 23. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 069x
  • 93
Životný brainstorming 6 - Gravitácia

Ivana Kučerová

Životný brainstorming 6 - Gravitácia

Ak ste niekedy cvičili jógu, alebo podobný systém cvičení charakteristický sústredením, isto mi dáte za pravdu, že často cvičiteľ upozorňuje na to - Hlavne sa vedome uvoľnite a nechajte s telom pracovať gravitáciu. Tí, ktorí to ešte neskúšali, skúste - dobrá poloha na jej otestovanie je napríklad obyčajný predklon, s nohami spolu alebo od seba, ak sa sústredíte na uvoľnenie chrbtového a panvového svalstva a vôbec zbavíte sa všetkých kŕčov (napr. tak, že budete vedome cez napäté miesto vydychovať), zrazu pocítite, ako s výdychom vždy trochu klesnete a ak aj neklesnete viditeľne, zakúsite gravitáciu a to aká je skutočne silná. V typických polohách, ako stoj, sed, ľah, ju bez cviku a sústredenia ťažko odhaliť, lebo sme si na polohy zvykli a nevnímame , čo nás, kde ťahá.

  • 4. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 871x
  • 2
Kde sme

Ivana Kučerová

Kde sme

Zverejnené ako reakcia na informáciu z októbrového čísla časopisu Mama a ja o 40% počte pôrodov sekciou v bratislavskej pôrodnici Kramáre.  "Brána života bude zjazvená."...

  • 4. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 405x
  • 0
Veteráni

Ivana Kučerová

Veteráni

Mohla to byť jedna pani na lavičke. Bolo slnečná jarné poludnie, kto by čakal vnútri, keď môže vonku? Prisadla si ku mne, a po chvíli sme sa dali do reči. Jej dcére sa stalo, čo si občas myslíme, že sa deje len v telenovelách: dva mesiace pred svadbou s rozposlanými pozvánkami s tým pravým princom, akého by sme si azda každá priala, začal princ váhať, či aj ona je tá pravá. Svadba sa zrušila, rozišli sa a po roku a pol princ zistil, že áno - i ona je tou pravou princeznou. Sú spolu, o svadbe však už teraz dievča hovorí veľmi opatrne.

  • 4. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 748x
  • 5
reklama
Životný brainstorming 5 - Slovenská klasika

Ivana Kučerová

Životný brainstorming 5 - Slovenská klasika

Jogíni vraj spracúvajú jednu jedinú tému aj 40 dňovými meditáciami. To by ma asi s prepáčením "mrle zožrali", ale mám odskúšané niečo na podobný princíp. Všimli ste si ako dobre a efektívne sa dá rozmýšľať pri monotónnej mechanickej práci, najmä, keď ju vykonávate v spoločenskej izolácii? Ja som tak už "strávila" všeličo a i pri trávení už uvedenej témy mojich Životných brainstormingov - pôrodu - po prečítaní kvanta odbornejšieho i obyčajných ľudských diskusií (som z tých ktorým z dlhodobého hľadiska viac prospieva prehrabávanie sa v špine, ako jej zametanie pod koberec), mi pomohlo posunúť sa v jej pochopení o krôčik napríklad aj celodenné osamotené nahadzovanie omietky. Práve vtedy mi totiž vbehli do mysle slová:

  • 24. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 371x
  • 55
Na čo máme ruky

Ivana Kučerová

Na čo máme ruky

Zhodou nepriaznivých okolností som prešvihla konferenciu Pevné objatie ešte pred narodením. Hoci som si veľmi priala zúčastniť sa, lebo z predbežného obsahu sa mi to zdalo, ako niečo, čo ma môže niekam výrazne posunúť, vyletelo mi to z hlavy a spomenula som si, až keď v rádiu referovali, čo sa dialo. Mrzelo ma to, ale zmeniť som to už nemohla, tak som sa aspoň odhodlala nájsť si čas, aby som hodila do googlu „pevné objatie" a prečítala si niekoľko článkov a jednu diskusiu. Dva z nich boli aj tieto: http://nataliablahova.blog.sme.sk/c/100339/Terapia-pevnym-objatim.html , http://www.mamaaja.sk/ActiveWeb/Article/1803/terapia_pevnym_objatim_1_cast.html . A tak som sa dozvedela, že metóda: „Choď do izby a ukľudni sa!", odporúčaná v nejednej psychologickej knihe...

  • 11. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 553x
  • 18
Vášeň

Ivana Kučerová

Vášeň

  • 10. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 382x
  • 2
Už máme bábätká! - Lekcia z Knihy pokračuje

Ivana Kučerová

Už máme bábätká! - Lekcia z Knihy pokračuje

- aj o tom, aké je prirodzené materstvo...  Tak, ako to vždy býva, a aj keď sa to najmä u ľudí a najmä pri prvom bábätku zdá, že to čakanie nemá konca, predsa raz nadišiel deň D a naša Minda sa prišla jedno ráno dychtivo napiť mlieka akási štíhla.

  • 27. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 175x
  • 6
Životný brainstorming 4 - Prečo "Životný brainstorming"?

Ivana Kučerová

Životný brainstorming 4 - Prečo "Životný brainstorming"?

Pristavím sa pri tom, lebo už je to celkom ďaleko od začiatku môjho písania, prečo sú niektoré z mojich príspevkov pod spoločným názvom Životný brainstorming. Aj keď som si to pri prvom až tak neuvedomovala, teraz vidím vďaka diskusiám k nim celkom jasne, prečo som mala vnútornú potrebu začať práve tak.

  • 14. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 156x
  • 6
reklama
Súvislosti

Ivana Kučerová

Súvislosti

Ako sme si začali prerábať starší domček, pomaly som začala chápať, prečo sa hovorí: „Postav dom, zasaď strom..." - je to skutočne posilňujúca skúsenosť.

  • 2. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 236x
  • 7
Budeme mať bábätká!

Ivana Kučerová

Budeme mať bábätká!

Už dlhšie striehnem na to, kedy si naša mladučká mačka Minda prinesie zo svojich potuliek aj nejakú výslužku. Zverolekár nás už v januári upozorňoval, že takáto možnosť začína byť reálna, tak už sme aj začali konštruovať teórie, že to preto nič nosí, lebo náš pes Bobi k nej nikoho nepusti. Ona si však počkala na máj - lásky čas. Po pár „planých poplachoch", teraz už má nepopierateľnú vypuklinu v spodnej časti trupu a prvý krát možno nahmatať 8 maličkých výbežkov pripravujúcich sa na dôležitú úlohu výživy po tom veľkom momente.  Toto zistenie do mňa zasialo podobné vzrušenie z očakávania, akoby som bábätko čakala sama. S rastúcim číslom sviečok na mojej narodeninovej torte som si zvykla prijímať všetko, čo osud ponúka, vedome a pokiaľ sa dá, s radosťou, ak nie, tak aspoň s pokorou (ale tomu sa ťažšie učí ;-), v každom prípade so snahou prijať čo najviac, naučiť sa, čo sa dá. Keď som bola tehotná ja, nebola som ešte tak zrelá...

  • 25. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 956x
  • 16
Pletie buriny alebo IQ test?

Ivana Kučerová

Pletie buriny alebo IQ test?

Tí, čo sa staráte o klasickú záhonovú záhradu, už ste si isto zažili, čo znamená pranostika: „Májová kvapka zlatý dukát stojí." Tohtoročnému máju to v mešci riadne štrngoce, až začínam mať pocit, že ani jeho platidlo nie je uchránené od inflácie, keď je ho priveľa, ale niekedy na dážď čakáme ako na spasenie (najlepšia krhlička je tá z nebíčka). No, a keď ten zázrak príde, po eufórii z prebudenia záhrady vzápätí prichádza povzdych - nepovyskakovali len rastlinky siate nami, ale i tie zasiate „pánbožkom". A keďže k svojim deťom býva príroda akási štedrejšia, treba to jej macošstvo k naším vyrovnať - hriadky preplieť.

  • 18. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 213x
  • 6
I toto som ja - ako objavujeme samých seba

Ivana Kučerová

I toto som ja - ako objavujeme samých seba

Náš štvorročný syn Marek v nedeľu vystupoval v rámci škôlkárskeho programu ku Dňu matiek. Sám recitoval do mikrofónu na javisku obecného kultúrneho domu básničku: Liečivý som kvietok, skromný, Rastiem hoc aj pri ceste, Materina dúška meno, Je tu veru na mieste. Básnička má taký trochu zložitý „meta" záver, myslím, že mu zo začiatku celkom nerozumel, a preto ho nerecitoval ale len mechanicky nasekal slová za seba, takže sme mu, keď nám ju doma prvý krát skúšobne hovoril, nerozumeli ani my.

  • 11. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 225x
  • 23
Životný brainstorming 3 - Malá vsuvka ku Dňu matiek

Ivana Kučerová

Životný brainstorming 3 - Malá vsuvka ku Dňu matiek

Včera sa mi podarilo zachytiť časť jednej z nedeľňajších úvah, ktoré poobede vysiela Slovenský rozhlas. Rímskokatolícky kňaz, meno som nezachytila, sa zamýšľa pri príležitosti Dňa matiek, prečo tak často média referujú o ženách – bojí sa ich nazvať matkami - ktoré opustili, zanedbali, či dokonca týrali svoje dieťa. Vyjadruje svoj názor, že príčinou je vytratenie sa zo spoločnosti pozitívneho obrazu matky, dobrej matky. Táto úloha, akoby bola vysunutá v akomsi omyle na samý okraj spoločnosti, ako to naznačuje aj samotný názov „materská dovolenka“. Domnievam sa, že je to presne ten istý problém s rovnakými príčinami a následkami, na ktorý sa pokúšam upozorniť i ja v tomto cykle svojich blogov.

  • 10. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 260x
  • 46
reklama
Životný brainstorming 2 - Amniocentéza

Ivana Kučerová

Životný brainstorming 2 - Amniocentéza

Nemyslela som, že budem pokračovať práve takto, ale asi to tak má byť, lebo mi skutočne nedá nezareagovať na ako heslo znejúce slová predminulý týždeň z rádia, myslím, že v rámci prehľadu dennej tlače: „Chcete porodiť zdravé dieťa? Choďte na amniocentézu!" - Čo?! Skôr ako som vstrebala slovo „amniocentéza", som si tam nejako reflexívne doplnila niečo ako akupunktúra (nieže by som bola prehnaným fanúšikom, ale slovo ma podobný rytmus), nejaký prenatálny program cvičení, stravovania, alebo tak. Keď som si uvedomila, že nie takého charakteru to bol návrh, dosť som sa zhrozila. Napriek takej príprave, čo všetko možno pustiť do éteru ako napr. v podobe niektorých reklamných sloganov - „Nemám čas byť chorý!" - z reklamy na nejaký „protichrípkový" nápoj, alebo „Ak chcete pre svoje dieťa to najlepšie, dávajte mu..." nejaké cukríky plné vitamínov. - toto mi skutočne na chvíľu vyrazilo dych.

  • 8. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 887x
  • 60
Jarná hádanka

Ivana Kučerová

Jarná hádanka

Čo je zelené vlnité more?

  • 30. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 073x
  • 5
Vďaka za každé nové ráno...

Ivana Kučerová

Vďaka za každé nové ráno...

Manžel prišiel domov s ohromujúcou správou - jedného z našich spoločných známych zrazil cyklista a teraz leží v kóme s mizivou šancou na prežitie. Isto, stáva sa to. Ale takto blízko, i vekovo blízko, to v mojom živote ešte nebolo. Aspoň nie pri tomto stupni zrelosti a vnímavosti môjho vedomia. Predstavme si, že ideme ráno do práce, nad niečím premýšľame, možno nad tým, aké boli raňajky, možno nad tým, aká rozrobená vec nás tam čaká a zrazu - niekto vytiahne šnúru nášho procesoru z elektrickej zástrčky a nie je tam nič - ani raňajšia káva, ani včerajší problém, ani pohladenie, ani boj.

  • 22. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 154x
  • 8
Životný brainstorming

Ivana Kučerová

Životný brainstorming

Zdravím všetkých s radosťou z objavovania v srdci! Tiež sa vám niekedy stáva, že Vám v hlave víri akási spleť temných myšlienok a pomaly rastie a zreje, až raz dostanete pocit, že je tam dnu dieťa, ktoré sa už-už pýta na svet? Moje sa práve tlačí von, a tak v snahe dopriať mu rozlet hneď od detstva, odhodlala som sa začať písať blogy. Teda aspoň si myslím, že to moje dieťa je také objemné, že na jedno potlačenie sa von nedostane celé a tých blogov snáď bude časom viac.

  • 22. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 321x
  • 47
reklama
SkryťZatvoriť reklamu